Saturday 22 February 2014

မုဆိုးမဘ၀

၃ ႏွစ္ေလာက္ေပါင္းလားတဲ့ ေယာက်ာၤးက ႏွလံုးေရာဂါနဲ႔ ရုတ္တရက္ဆံုးပါးသြားေတာ့ က်မဘ၀ ေယာင္လည္လည္ရယ္။ အိမ္ေထာင္သည္ဘဝမွာ သား/သမီးလဲ အဖတ္မတင္ခဲ့ေတာ့ ေန႔စဥ္ပ်င္းရိ ၿငီးေငြ႔စြာေပါ့။ ညဖက္ေတြဆိုလည္း ေခါင္းေခြ႔တိုး၀င္စရာ ရင္ခြင္ကမဲ့။ ဒီလိုနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့စဥ္က လက္ဖြဲ႔ရရွိခဲ့တဲ့ အိမ္ကို ငွားရမ္းလိုက္ၿပီး ေလာေလာဆယ္ ဘ၀လံုၿခံဳေရးအတြက္ ညီမျဖစ္သူအိမ္ကိုေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ေတာ့တယ္ေလ။ ေလာကႀကီးမွာ တံခြန္မရွိတဲ့ ဘုရား၊ အလံမရွိတဲ့ ရထား၊ လင္မရွိတဲ့ မယားဆိုတာ မတင့္တယ္ေတာ့ အကာအကြယ္ယူရေတာ့တာေပါ့။

မုဆိုးမဘ၀မွာ ပစၥည္းဥစၥာကလဲ က်န္ခဲ့၊ အရြယ္ကလည္း ရွိေသး၊ သား/သမီးလည္း မရခဲ့ေတာ့ ခႏၶာကိုက အဆီနဲနဲတက္လို႔ ျပည့္လာတာကလြဲရင္ ၾကည့္လို႔ေကာင္းေနဆဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း တစိမ္းေယာက်ာၤးသားမ်ားက သိသိသာသာႀကီး ခ်ည္းကပ္လာေနေတာ့ ေယာက်ာၤးဖက္က မိဘေတြကို အားနာေနမိေတာ့တယ္။ ညီမျဖစ္သူရဲ့ အိမ္မွာ သီျခားနဲ႔ လြတ္လပ္စြာေနခြင့္ရေနေပမယ့္လည္း သူတို႔လင္မယားရဲ့ ၾကည္ႏႈးမႈေတြက ကြယ္လြန္သူကို ေအာက္ေမ့မိလာရတယ္ေလ။ ညဖက္ေတြဆိုလဲ အတူေနခဲ့ရတဲ့ လင္မယားဘ၀ေတြကို ျပန္လည္သတိရေစခဲ့ရတယ္။

ညီမတို႔လင္မယားဟာ ေစ်းထဲမွာ ကုန္စံုဆိုင္ႀကီးဖြင့္ထားေတာ့ အေတာ္ကို စီးပြားေရးေတြ ေခ်ာင္လည္ၾကတယ္ေလ။ မနက္အေစာပိုင္းဆို ေယာက်ာၤးျဖစ္သူက ဆိုင္ဖြင့္တယ္။ ညီမျဖစ္သူကေတာ့ ေန႔လည္စာအတြက္ခ်က္ျပဳတ္ၿပီးမွ ထမင္းကိုခ်ိဳင့္ထဲထည့္လို႔ ေစ်းကိုလိုက္သြားရင္း ဆိုင္တာ၀န္ကို လဲယူၾကတယ္။ မတ္ေတာ္စပ္သူက ေနလည္အိမ္ျပန္လာၿပီး ေရခ်ိဳးတစ္ေရးတေမာ အိပ္ၿပီးမွ ညေနေစ်းကို ျပန္သြားလို႔ ဆိုင္သိမ္းၿပီးမွ အတူျပန္ၾကတာဟာ နိစၥဓူ၀ပါပဲ။ သူတို႔လင္မယားလဲ သား/သမီးမရေသးေတာ့ စီပြားေရးကို သိမ္းက်ံဴးလုပ္ေနၾကေတာ့တာေပါ့။ ဒီေတာ့ က်မလည္း ေနလည္းေန႔ခင္း အိမ္သန္႔ရွင္းေလးေတြလုပ္ေပးၿပီး မတ္ျဖစ္သူနဲ႔ ရင္းႏွီးမႈေတြ ရရွိလာတာေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔ ေနစဥ္ျဖတ္သန္းလာရတာ ဘ၀က နဲနဲေတာ့ အထီးက်န္ဆန္ေနတာကို ေလ်ာ့ပါးေစၿပီး၊ မုဆိုးမတစ္ေယာက္ရဲ့ လံုၿခံမႈကို ရရွိခံစားေနေတာ့တယ္ေလ။

ဒီလိုနဲ႔တစ္ေန႔ က်မလည္း ညီမျဖစ္သူ ေစ်းကိုထြက္သြားၿပီးေနာက္ မီးဖိုးေခ်ာင္ သန္႔ရွင္းေရးေလးလုပ္ ၿပီးေတာ့ ေရခ်ိဳး၊ ထမင္းစားၿပီး ေနလည္တစ္ေရးတစ္ေမာ အိပ္ေပ်ာ္သြားမိပါေလေရာ။ အိမ္မက္ထဲမွာ ကြယ္လြန္သြားတဲ့ က်မေယာက်ာၤးနဲ႔ ခ်စ္ရည္လူးလို႔ ခ်စ္ပြဲေတြ ၀င္ေနခဲ့တာေပါ့ေလ။ ပထမဦးဆံုးခံစားေနရတာက က်မရဲ့ ေပါင္ၾကားထဲမွာ ေယာက်ာၤးျဖစ္သူဟာ က်မရဲ့ အစိကိုေရာ ပိပိထဲကိုပါလွ်ာနဲ႔ ေကာင္းေကာင္းေမႊေပးေနေတာ့တာေလ။ က်မရဲ့ ပိပိအတြင္းထဲမွာ အရမ္းကို ယားယံေနၿပီး ပိပိက သူ႔ရဲ့ လိင္တံႀကီး အထဲကိုတိုး၀င္လာဖို႔ကို ငံ့လင့္ေနခဲ့ၿပီေလ။ က်မရဲ့ လက္ေတြက ေယာက်ာၤးရဲ့ ပုခုန္းကို ဆြဲၿပီး က်မရဲ့ ခႏၶာကိုယ္ေပၚကိုတက္လာေစေအာင္ ဆြဲေခၚတာလည္း မေအာင္ျမင္ပါဘူး။ သူဟာ က်မရဲ့ အစိကိုလွ်ာနဲ႔လွ်က္လိုက္ ပိပိထဲကို လက္ညိဳးေလးနဲ႔ ထိုးေမႊလိုက္၊ ဖင္၀ကို လွ်ာနဲ႔လွ်က္လိုက္နဲ႔ ကလိေနေတာ့ အရင္က ဒီေလာက္အထိမလုပ္ေပးဖူးခဲ့တဲ့ ေယာက်ာၤး အတတ္ဆန္းေတြေၾကာင့္ က်မမွာ အစြမ္းကုန္ေကာင္းလို႔ ရြစိထိုးေနရေတာ့တာေပါ့။

ပိပိထဲမွာ အၿငိမ္မေနတဲ့ လက္ညိဳး၊ အစိေပၚမွာ လွ်ာကေတာက္ေလ်ာက္ ကစားေနေတာ့ က်မျဖင့္ ဗိုက္ထဲကေန တစ္ခုခုထြက္က်ေနခ်င္သလိုကိုခံစားေနရေတာ့တာ့။ က်မဘယ္လိုမွ စိတ္ကိုတင္းထားလို႔ မရတဲ့အဆံုးမွာေတာ့ က်မရဲ့ ခါးေအာက္ပိုင္းက ေမႊ႔ယာေပၚကေန အရမ္းကိုၾကြတက္လားၿပီး က်မရဲ့ ပိပိကို သူ႔ပါးစပ္ရွိရာကို ေကာ့ထိုးတင္ေပးရင္း ေနာက္ဆံုးမေတာ့ ပိပိအထဲကေန တစ္ဇတ္ဇတ္နဲ႔ တစ္ခုခုကို ပန္းထုတ္လိုက္သလို၊ ဗိုက္ထဲကေန တစ္ခုခုျပဳတ္က်သြားသလိုခံစားလိုက္ရေတာ့တယ္။ ေမာပမ္းႏြယ္နယ္ခ်င္းနဲ႔အတူ ဒူးေတြပါ ေခ်ာင္သြားသလိုပဲ။

က်မရဲ့ ေယာက်ာၤးျဖစ္သူက ဒါေလာက္နဲ႔ မရပ္ေသးပါဘူး။ သူ႔ရဲ့ မာတင္းေနတဲ့ လိင္တံက က်မရဲ့ ပိပိအ၀ကို လာပြတ္ေနျပန္ၿပီေလ။ အားအင္ေတြကုန္ခန္းသြားခဲ့ေပမယ့္လည္း ဆက္လက္ခံစားခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြက ရွိေနဆဲပဲေလ။ သူ႔ရဲ့ ဘာဂ်ာေၾကာင့္ အရည္ေတြအရမ္းရႊဲေနတဲ့ ပိပိအ၀မွာ လိင္တံထိပ္က ေလ်ာတိုက္ေနေတာ့ အဲဒါႀကီး အထဲကို၀င္လာေစခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြက တစ္ဖြားဖြားနဲ႔ေပါ့။ ခဏအၾကာမွာေတာ့ က်မေမွ်ာ္လင့္ေနတဲ့ အရာကပိပိထဲကို ၀င္လာခဲ့ၿပီေလ။ အရင္ထက္ နဲနဲႀကီးေနသလို ခံစားမိလိုက္ၿပီး အထဲမွာလည္း ေအာင့္သြားသလိုခံစားလိုက္ရေတာ့ က်မလဲ အိမ္မက္ကေန လန္႔ႏိုးသြားၿပီး သူ႔ကိုနဲနဲတြန္းလိုက္မိေတာ့.... က်မအေပၚမွာ ေရာက္ေနသူက အိမ္မက္ထဲက ေယာက်ာၤးမဟုတ္ပဲ က်မရဲ့ မတ္ျဖစ္ေနတယ္ေလ။

က်မရဲ့ ပိပိထဲမွာ သူ႔ရဲ့ လိင္တံႀကီး ထည့္ထားလွ်က္ပဲ က်မကိုေတာင္းပန္တယ္။ က်မရဲ့ ခႏၶာကိုယ့္ကို တပ္မက္မိေၾကာင္း ၀န္ခံတယ္။ က်မလည္း ျပတ္လပ္ေနတာၾကာလို႔ ငံ့လင့္ေနမိသူဆိုေတာ့ ျငင္းလိုက္ရမွလည္း မ၀ံ့မရဲ။ ေနာက္ေတာ့ က်မလည္း သူကို သေဘာတူ ခြင္လႊတ္ေၾကာင္း ေခါင္းညိမ့္ျပလိုက္ၿပီး ကိေလသာေတာကို ဆက္လက္တိုးေ၀့သြားၾကေတာ့တာေပါ့။ သူဟာ က်မရဲ့ ေယာက်ာၤးထက္ လိင္ဆက္ဆံတဲ့ေနရာမွ သာလြန္ေကာင္းမြန္ေနတာေတြ၊ အရြယ္ပမာဏႀကီးထြားတာေတြဟာ က်မ သူ႔ကိုစြဲလန္းမိၿပီေလ။

ဒီလိုနဲ႔ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း မတ္ျဖစ္သူနဲ႔ က်မဟာ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ၾကၿပီး၊ ညဖက္ေတြမွာေတာ့ တစ္ေယာက္တည္း အေဖာ္မဲ့ေနခဲ့ၿပန္ေရာ။ ဒါေပမယ့္ မတ္ျဖစ္သူက ေတာ္လို႔လားမသိ ေန႔ဖက္ေတြမွာ သူ႔ရဲ့ ျပဳစုမႈေတြက ညဖက္ေတြဆို လိင္စိတ္ကို မျဖစ္ေပၚမိေစခဲ့ဘူး။ စိတ္ေက်နပ္အားရမႈေတြဟာ ညဖက္ေတြမွာ ေကာင္းမြန္စြာ အိပ္ေပ်ာ္ေစခဲ့ပါေတာ့တယ္။

1 comment: